Hívjon, ha kérdése van 70 / 7733 682

Sportolóknak, Sportoláshoz


A Goji berry izomműködésre gyakorolt
jótékony hatásai

Mivel a Goji bogyó magas fehérjetartalommal rendelkezik. Elősegíti az izomnövekedést és az izomzat megtartását. A fehérje mellesleg nemcsak a sportolók számára nélkülözhetetlen, de a betegségek megelőzésében is fontos szerepe van. A napi fehérje fogyasztás az egészség szempontjából azért is lényeges, mert ha nem éri el a kellő napi mennyiséget, könnyedén izomsorvadást idézhet elő.

A Goji bogyóban a nagy mennyiségű fehérje (kb. 15%) mellett, L-glutamin aminosavat is találunk. A glutamin alkotja az izmok aminosav állományának 61%-át, és elengedhetetlen a megfelelő izomműködéshez.

Az izom nem az edzés során épül, hanem a pihenés, a regeneráció során - az edzés után. És hogy ez miért lényeges? Szervezetünkben folyamatos a fehérje beépítése és lebontása. A lebontás során a glutamin kiáramlik az izmokból. A glutaminszint tovább zuhan, olyan kemény fizikai terhelések során, mint például az edzések.

Ha nincs elég glutamin az izomzatban, akkor nincs izomépítés és megkezdődik az izomzat bontása.

Goji javítja az állóképességet is és csökkenti az izomfáradtságot. Testünk és izomzatunk ugyanis a sportolás során egyre fáradtabb lesz „besavasodik”. Ennek oka, hogy a tejsav csökkenti az oxigén áramlását az izmokba. A Goji laktát-dehidrogenáz nevű enzimje lebontja a tejsavat, ezért az izmok nem fáradnak el. Megmenekülünk az oly zavaró izomláztól!

Az egész szervezetre jótékony hatást képes kifejteni. Ezt már számtalan tudományos kutatás is bebizonyította. Közel sem meglepő, hogy a modern orvoslásban is egyre nagyobb teret nyer magának a frakasbogyónak nevezett gyümölcs. Betegségmegelőző, antioxidáns és immunerősítő.

A Goji antioxdiánsai védik az izmokat

A Sportolók számára az antioxidánsok különösen fontosak a szabadgyökök által kifejtett sejtkárosodás ellen.
A szabadgyököket a szervezett fokozott oxigénfelhasználása is generálja. Edzés során, az állóképességet növelő gyakorlatok a pihenési fázishoz képest 10-20-szorosára fokozzák az oxigénfelhasználást. Így a szabadgyökök száma is megukrik, nagyobb kárt okozhatnak az izmszövetekben is.

Az olyan antioxidáns-tartalmú ételekkel, mint például a goji is, növelhetjük szervezetünk védekezőképességet a szabadgyökök ellen.

Az aktív sportolók esetében ez különösen fontos! Az ő szervezetük a nagyobb fizikai igénybevétel során magasabb szintű oxidációt végez. Természetesen a szabadgyökök száma még inkább megugrik, és hogy szervezetünk a „gyökök” kártékonyságát minimalizálja, gyakran erőn felül védekezik. Ilyenkor keletkezhetnek izomfájdalomak, izomsérülések.


Oldal tetejére
Gojibogyo.hu © 2010 - 2017