Hívjon, ha kérdése van 70 / 7733 682

Goji Összehasonlítás


A goji bogyó és más ételek kalcium, magnézium, fehérje, b1 vitamin és c-vitamin tartalma

Kálcium (mg/100g) Magnézium (mg/100g) Fehérje (mg/100g) B1-Vitamin (mg/100g) C-vitamin (mg/100g)
Goji bogyó 110 130 15,6 27 148
Barna rizs 23 143 7,9 0,4 0
Kesudió 98 128 15,2 0,34 1
Zab 54 127 14,8 0,76 0
Aszalt füge 162 68 3,3 0,09 53
Narancs 40 10 0,9 0,09 53
Túró 61 5 12,4 0,02 0
Marhahús 7 22 21,2 0,7 0
Brokkoli 47 21 2,8 0,07 89
Mazsola 28 30 2,5 0,11 5
Tojás 53 12 12,6 0,07 0
Joghurt 103 17 5,3 0,4 1
Árpa 29 79 9,9 0,19 0
Földieper 16 13 0,7 0,02 58


Különböző ételek glikémiás indexe

Magas glikémiás indexű ételek Közepes glikémiás indexű ételek Alacsony glikémiás indexű ételek
Glükóz 100 Nyers papaya 58 Joghurt38
Barna rizstészta 92 Narancslé 57 Körte36
Fehér rizs 88 Popcorn 55 Csicseriborsó36
Sült krumpli 85 Zabpehely 55 Alma36
Rizstorta 82 Nyers mangó 55 Egész szemes rozs34
Kukoricapehely 80 Gaboneszem 55 Földieper32
Graham-keksz 74 Egész szemes barna rizs 55 Sovány tej32
Cheerios 74 Édesburgonya 54 Szárított sárgabarack31
Méz 73 Egész szemes hajdina 54 Zöldbab30
Teljes kiörlésű búzakenyér 72 Banán 53 Goji bogyó 29
Görögdinnye 72 Kivi 52 Lencse29
Egész szemes köles 71 Ananászlé 46 Veteménybab29
Fehér kenyér 70 Narancs 43 Grapefurit25
Pirított kukoricapehely 67 Pinto bab 42 Árpa25
Cukor(szacharóz) 65 Gabona korpa 42   
Mazsola 64 Egész szemes búza 41   

Glikémiás index: A különböző táplálékokban lévő szénhidrátok felszívódásának sebességét mutatja meg. A glikémiás index elméletét a Torontói Egyetemen a nyolvanas években dolgozta ki dr. David J. Jenkins és kutatócsapata. Eredetileg a cukorbetegek étrendjéhez próbáltak segítséget nyújtani, azonban később kiderült, hogy a fogyókúrázóknak is segíttettek.

Röviden: A glikémiás index az élelmiszerek fontos jellemzője, mely 0-tól 100-ig egy számmal osztályozza azokat, azsserint, hogy milyen hatással vannak a vércukorszintre.

Minél nagyobb egy élelmiszer glikémiás indexe, annál nagyobb vércukorszint emelkedést okoz. Az alacsony glikémiás indexű táplálékok a szénhidrátjai lassabban szívódnak fel, így hosszabb ideig tartó teltségérzetet okoznak, és kevésbé hizlalnak. Csak oylan élelmiszereknek van glikémiás indexe amelyek szénhidrátot is tartalmaznak


100g élelmiszer rostartalma

100 g élelmiszer Rostartalom (g)
Goji bogyó 21
Nyers zabkorpa 15,4
Napszárított paradicsom 12,3
Mandula 11,8
Szárított datolya 8
Szárított sárgabarack 7,3
Nyers málna 6,8
Dió 6,7
Mazsola 3,7
Répalevelek 3,5
Hosszúszemű barna rizs 3,5
Nyers répa 2,8
Nyers brokkoli 2,6
Kelbimbó 2,6
Nyers karfiol 2,5
Nyers és hámozatlan alma 2,4
Nyers narancs 2,4
Nyers spenót 2,2
Nyers földieper 2
 

A rostok azon tápanyagok közé tartoznak, melyek nélkülözhetetlenek szervezetünk helyes működéséhez. A rostok segítik a helyes emésztést, megelőzni bizonyos szív– és érrendszeri betegségeket, továbbá segítik az egészséges testsúly megőrzését. Egy felnőtt szervezetnek napi minimum 24 gramm rost mennyiségre van szüksége a helyes működéshez. A Goji bogyó szerepe a rostok pótlásában is felértékelődik, hiszen jelentős rosttartalommal rendelkezik. 100g goji 21 g rostot tartalmaz.

Ugye már csak 3 g rost bevitelre van szükség, és megvan a minimum napi mennyiség...


1 kg Goji bogyóban meglévő karotinoidok mennyisége
alfa-karotin 101 mg
béta-karotin 23 mg
lutein 2,1 mg
zeaxantin 278 mg
béta-kriptoxantin 23 mg

Oldal tetejére
Gojibogyo.hu © 2010 - 2017